יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

האם אפשר לבצע טיפולי יישור שיניים בהריון?

בשעה טובה ומוצלחת גילית שאת בהריון!! תקופת ההריון מביאה איתה שמחה רבה ובמהלכה חלים שינויים בגופה של האישה. במהלך תקופת ההריון האישה נדרשת לשמור על עצמה יותר מהרגיל, מה שמעלה את השאלה – האם ניתן לבצע טיפול יישור שיניים בהריון?

תקופת ההריון נחשבת לאחת התקופות היפות בחייהן של נשים- הן מתכונות לתפקיד החשוב ביותר בחייהן-האימהות. יחד עם זאת, בשל השינויים החלים בגוף ישנם טיפולים שיש ליידע את הרופא המטפל באשר להריון על מנת להיערך בהתאם כגון טיפול יישור שיניים.

בניגוד לחשיבה המקובלת, לא חל איסור מוחלט על ביצוע הטיפול במהלך ההריון אך יש מספר דברים שיש להביא בחשבון: בתקופת ההריון מומלץ להימנע מצילומי רנטגן. כמו כן, בשליש הראשון  יש חשש לבחילות והקאות. החומציות עשויה לגרום נזק לשיניים, בייחוד כאשר מודבקים עליהם אביזרים המקשים לשמור על ההגיינה של הפה.

כמו כן, במהלך תקופת ההריון קיימת רגישות  בחניכיים כאשר בתקופת ההריון קיים חשש לדלקת חניכיים. היות ושמירה על מצב החניכיים אינו פשוט בתקופת ההריון יש לשמור על ניקיון השיניים באמצעות צחצוח.

הקשר בין לידה מוקדמת וטיפולים


אחד החששות של נשים בהריון הוא הסיכון של לידה מוקדמת. לידה מוקדמת מתרחשת לפני 37 שבועות של הריון. אמנם לא הוכח חד משמעית כי טיפולי יישור שיניים בהריון גורמים נזק לעובר, אך לפי מחקרים שנערכו בחיות מעבדה נמצא כי הזרקה של חיידקים אוראליים גרמה לירידה במשקל העוברים. יחד עם זאת, בניסוי קליני לא רבים המקרים בהם נמצא קשר בין טיפולי שיניים ללידה מוקדמת.

כדי להימנע ממצב בו החניכיים משנות את הצבע כתוצאה מרגישות, יש להקפיד על צחצוח שיניים בהריון וכן ניקוי של המכשיר ביסודיות. מה כוללת ההקפדה: צחצוח יסודי של השיניים, צחצוח יסודי של המכשיר וכן הקפדה על שימוש בחוט דנטלי ושימוש במי פה. הסיבה העיקרית שיש לדאוג להקפיד על ניקיון השיניים היא קודם כל בגלל דאגה למצבו של העובר במהלך ההריון. ככל שמקפידים על טיפול יסודי ומקיף, כך לא יגרם נזק לעובר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה